2012. július 24., kedd

Összeöntős

Réges-régen Húsvétra kaptam a nagyszüleimtől egy muffin sütőt és egy muffin receptes könyvet. Talán ez adta a löketet a sütéshez. Eleinte kiválasztottam a receptet, összeírtam a hozzávalókat egy kis bevásárlólistára, majd elmentem, és beszereztem mindent, ami kellett. Most már ez másképp van. Megnézem, hogy mi van otthon, a könyvet már nem is igen használom. Az agyamban kétféleképpen csoportosítom a hozzávalókat: száraz és nedves összetevőkre. Ha mind a kettőből van otthon valami, nincs akadálya a tepsis sütiknek, muffinoknak. Pluszban elgondolkodom még az ízesítésen: gyümölcs, csoki, marcipán, aromák, fahéj stb.
Tehát ami kell, vagyis amiből én szoktam az összeöntős sütiket csinálni: tojás, natúr joghurt/ tejföl, kis olaj (elhagyható, nálam beidegződés), liszt +sütőpor. Ez az alap. Bele lehet önteni/nyomogatni/szórni az egyéb finomságokat. Ha az ember sok ilyesféle sütit csinált, tudja, milyen állagúnak kell lennie a tésztának. Képzeljük el, hogy a tésztánkat bele tudjuk-e kanalazni a muffin formába, el tudjuk-e oszlatni a tepsiben. Ugyanakkor természetesen nem lehet túl híg sem. Ha ezeket az apró kis csínyeket tudjuk, mindig varázsolhatunk friss sütit az asztalra, maximum 1-2 hozzávaló beszerzésével.
Az elmúlt napokban két ilyen összeöntős sütit csináltam, illetve 3-at, mert az egyiket kétszer készítettem el, az egyik alkalommal, amikor a nagyszülők jöttek vendégségbe.

Még egy tipp az összeöntős sütikhez: 15 percig ne nyissuk rájuk a sütőt, mert összeesnek. Ha ezt az egy alapszabályt betartjuk, sínen vagyunk, biztosak lehetünk benne, hogy sikerülni fog a sütink.

Összeöntős muffin, jelen esetben az ízesítés apróra vágott étcsoki volt, és a közepébe helyezett marcipán. (A képen látott muffinok tetejére még egy kanál tészta került.) Jól sikerült, a marcipán középen maradt, nem süllyedt le.
És kész is.




Összeöntős barackos süti- a képen is látszik, hogy még a barackot sem pucoltam meg, de nem is kell, a héj teljesen puha lesz. Piteformában készült, ez olyanná teszi, mintha valami összetettebb, "elegánsabb" süti lenne, mint amilyen valójában. Cukorral meghintettem a tetejét.
Villával teszteltem, hogy kész van-e.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése